Проєкт «Європейські практики соціального підприємництва: сталість, інклюзія та креативність» презентували у виші

Триває реалізація проєкту «Erasmus+» за напрямком Програми ім. Жана Моне «Європейські практики соціального підприємництва: сталість, інклюзія та креативність» («European practices of social entrepreneurship: sustainability, inclusion and creativity», EUROSECRET), грант на фінансування якого отримав Запорізький національний університет (ZNU, Zaporizhzhia National University) у серпні 2022 року. Його реалізація стартувала з 1 жовтня 2022 року.

Координаторка проєкту – докторка наук, професорка кафедри міжнародної економіки, природних ресурсів та економіки міжнародного туризму Анна Переверзєва. До команди проєкту увійшли: доктор наук, професор Володимир Волков; кандидатка наук, доцентка Наталя Венгерська; кандидатка наук, доцентка Ірина Бакаленко; кандидат наук, доцент Євген Мержинський та аспірантка Ольга Ротко. Уперше проєкт презентували 13 жовтня 2022 року в межах Всеукраїнської ініціативи #ErasmusDays 2022 на ІІ Міжнародній науково-практичній конференції «Проблеми та перспективи впровадження європейського досвіду диверсифікації сільського туризму в Україні на засадах креативності та збалансованості», на базі економічного факультету.

13 травня 2023 року відбулася друга презентація проєкту, вебінар і цікава вікторина з призами, які надали інформаційні спонсори. Перший проректор, доктор наук, професор Олександр Бондар привітав учасників заходу, підкресливши важливість синергії проєктів, зокрема проєктів EUROLAND та EROSECRET, які реалізуються в ЗНУ, а також зазначив значущість напряму соціального підприємництва для післявоєнного відновлення нашої держави. Проректор з наукової роботи, доктор наук, професор Генадій Васильчук зауважив, що, незважаючи на складні умови, ЗНУ із командами продовжує реалізувати проєкти, втілювати позитивний європейський досвід і закладати підґрунтя для майбутнього розвитку України.

Координаторка проєкту Анна Переверзєва підкреслила складність прийняття рішення щодо подання проєкту, що пов’язано із початком війни. Але завдяки координаторам проєктної діяльності в університеті Олені Тупахіній, Юрію Каганову та команді все ж таки проєкт підготували, він отримав фінансування. Варто відзначити його своєчасність та актуальність, що обумовлено необхідністю розбудови національної економіки на основі використання позитивних практик ЄС та перевагу, яка полягає в охопленні різних цільових груп, створюючи можливості для поширення та впровадження ідей соціального підприємнитцва серед широкого загалу. На презентації проєкту представили елементи візуалізації, йшлося про мету, завдання та очікувані результати. Також розглянули й окремі модулі.

Модуль 1. Розвиток соціального підприємництва в країнах ЄС (Володимир Волков, Анна Переверзєва): розгляд соціальних підприємств як динамічних елементів європейської економічної системи та їх характеристика на прикладі країн ЄС.
Модуль 2. Роль інтелектуального капіталу для забезпечення креативності, інклюзивності та стійкості соціального підприємництва: досвід країн ЄС (Анна Переверзєва, Євген Мержинський): формування компетенцій здобувачів вищої освіти з вивчення та опанування можливостей аналізу показників інноваційної діяльності та оцінки стану інтелектуального капіталу організацій.
Модуль 3. Європейський бізнес-моделі соціального молодіжного підприємництва (Євген Мержинський та Наталя Венгерська): практичний матеріал із застосування цифрових сервісів та інтернет-платформ для створення бізнес-моделей Canva для розробки власного соціального продукту, ділова гра з формування ідеї, цільової аудиторії та монетизації ІТ-продуктів, де основною метою є формування навичок у студентів пов’язаних з аналізом потреб цільової аудиторії та методологією дослідження MVP для створення власного соціального продукту.
Модуль 4. Медіаграмотність для соціального підприємництва (Ірина Бакаленко та Ольга Ротко): мінімум теорії та максимум практики, важливі питання щодо ролі інформації в соціумі; медіаспоживання та важливість медіагігієни; соцмедіа та що таке цифровий слід й цифрова ідентичність; алгоритм «безпечних» дій; маніпуляційні технології та фейки; алгоритми фактчекінгу. Тренінговий формат занять дозволить учасникам курсу сформувати практичні навички: індивідуального захисту від «інформаційної зливи»; критичного й креативного мислення та протистояння шкідливим впливам, що зустрічаються в медіапросторі; відрізняти факти від суджень, уникати мови ворожнечі, розплутувати «клубочки» негативних стереотипів; виявляти маніпуляції та фейки, визначати маркери дезінформації і неправдивих повідомлень.

На заході представила свій досвід реалізації проєкту шкільного соціального підприємницва Світлана Розсохач, вчителька географії загальноосвітньої школи 65. Вона розповіла про екогру «Екополія», яка створювалася власноруч командою учнів. Учасники мали можливість взяти участь у вебінарі «Теоретичні та практичні дослідження соціального підприємництва», на якому координаторка проєкту Анна Переверзєва представила прикладні дослідження щодо зазначеного напряму, які стали основою вибору тематики проєкту. Значну зацікавленість учасників викликала вікторина за тематикою соціального підприємництва, проведена Іриною Бакаленко за допомогою програми Kahoot. Переможцями стали: 1 місце - Дімітрова Ліза, 2 місце - Артем Гризун, 3 місце – Василюк Марія. Крім того, розіграш призів продовжили, учасники заходу зможуть отримати призи за найбільшу кількість згадувань, сторіз про участь у презентації проєкту, свої враження в соцмережах. Наприкінці заходу координаторка проєкту 620720-EPP-1-2020-1-UA-EPPJMO-MODULE «Диверсифікація сільського туризму через збалансованість та креативність: поширення європейського досвіду в Україні» (DIRUT) Наталя Венгерська підкреслила важливість для успішної реалізації проєктів співпраці з інформаційними партнерами, колаборації та синергії проєктів.

Детальну інформацію про проєкт можна знайти: 

Facebook: https://www.facebook.com/EurosecretZNU 

Instagram: https://www.instagram.com/eurosecretznu/ 

Twitter: @EurosecretZNU 

Cайт: www.eurosecret.com.ua